Cool stuff til kunder

På denne side vil jeg med tiden skrive lidt om nogle super cool muligheder der er i Business Central 365 (BC). Jeg vil også skrive lidt om hvad kunder skal være opmærksomme på når/hvis de skal opgraderes til Business Central 365 fra ældre versioner.

Ønsker du at få opgraderet din Dynamics NAV til nyeste version så vil du selvfølgelig typisk bede din ERP leverandør lave et tilbud til dig. Men det kan også være en rigtig god idé at få én eller flere andre ERP leverandører til at give et uforpligtende tilbud. Jeg har set tilbud på oppe i mod 350.000 kroner som faktisk blev udført for det halve så der kan være penge at spare for dig.

Indlæsning af data fra andre systemer eller fra andre versioner
Rapid Start er et værktøj i BC som gør det muligt at generer simple Excel-filer som brugeren redigerer manuelt og herefter kan importere direkte i BC databasen. Har du en meget gammel NAV løsning med mange tilretninger så kan det måske betale sig simpelthen at “slå en streg i sandet” og starte med en ny tom database hvor du kun har din kontoplan, debitorer, kreditorer og varer samt diverse bogføringsgrupper mv. Alle disse stamdata kan nemt importeres direkte i den nye database sammen med en åbningsbalance og så er du kørende.

Du har sikkert igennem årene fået lavet nogle tilretninger hvor disse tilretninger måske er helt standard i den nye BC og derfor er overflødigt at få tilrettet igen. Som eksempel kan jeg nævne automatisk udsendelse af salgsdokumenter via e-mail; det er helt standard i dag men jeg har igennem årene set et utal af forskellige løsninger programmeret specifikt til kunder.

Alt dette kan din forretningskonsulent hjælpe dig med at få afklaret og han kan råde og vejlede dig i hvad som er bedst for din virksomhed.